
ΤΟ ΘΥΜΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΥΘΥΜΙΑΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΠΕΡΙ ΕΥΘΥΜΙΑΣ - ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ
Μες από τα βάθη του χρόνου, ο σοφός Πλούταρχος μας παραδίδει έναν αξιόπιστο πλοηγό που αποδεικνύεται εξαιρετικά πολύτιμος για το ταξίδι μας σε μια ταραγμένη εποχή, όπως αυτή που ζούμε. Διαπιστώνουμε ότι ο άνθρωπος, στην διαδρομή των αιώνων, παρά τις αλλαγές που σημειώνονται στο εξωτερικό του περιβάλλον, εξακολουθεί να ταλανίζεται από τους ίδιους ψυχικούς παράγοντες, οι οποίοι σήμερα όχι μόνον έχουν ενταθεί, αλλά και πολλαπλασιασθεί επικίνδυνα...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
Ο ΠΡΕΠΩΝ ΣΕΒΑΣΜΟΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΠΕΡΙ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ
Όσοι αποδίδουν τον πρέποντα σεβασμό στους Θεούς, δεν πιστεύουν ότι ο Θεός βρίσκεται στο ξύλο ή στον λίθο ή στον χαλκό από τον οποίο κατασκευάζεται το ομοίωμά τους, ούτε θεωρούν ότι αν άκρωτηριασθεί ένα μέρος τού άγάλματος
μειώνεται η δύναμη του Θεού... Τα ομοιώματα και οι ναοί ιδρύθηκαν από τους προγόνους μας για την διαρκή ύπενθύμιση της υπάρξεως των Θεών· για να παρέχουν την δυνατότητα σε όσους φοιτούν εκεί να ανάγονται στην έννοια του Θεού
με συστηματική εργασία και καθαρό βίο και σε όσους προσέρχονται εκεί, να μπορούν να απευθυνθούν στον Θεό με προσευχές και ικεσίες, ζητώντας από αυτόν ό,τι έχει ο καθένας ανάγκη....
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
ΤΟ ΒΛΕΠΕΙΝ... ΕΝ ΤΟΙΣ ΕΣΧΑΤΟΙΣ ΤΑ ΠΡΩΤΙΣΤΑ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ - ΙΕΡΟΙ ΥΜΝΟΙ
Οι Ιερουργοί, ορμώμενοι από την συμπάθεια
που παρατήρησαν να υπάρχει σε όλα τα πράγματα
και μεταξύ τους αλλά και σε σχέση με τις αόρατες δυνάμεις
κι αφού κατανόησαν την υφιστάμενη συσχέτιση
των πάντων μέσα στα πάντα...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
ΕIΣAΓΩΓIKH ΟMIΛIA ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΘΥΡΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ: ΛΕΞΙΚΟΝ ΚΑΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟΝ ΙΛΙΑΔΟΣ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ
Tί είναι ένα βιβλίο; Είναι ένα άγαλμα, μήπως; Αμέσως το μυαλό σας θα πάει ως συνήθως στο γλυπτό, στο άγαλμα το μαρμάρινο, το χάλκινο, κλπ. Και όμως! Θα μπορούσαμε κάλλιστα να πούμε, βασιζόμενοι στην αρχαία πληροφορία που μας διασώζεται και από το Λεξικό του Απολλωνίου, ότι άγαλμα είναι κάτι το οποίο προκαλεί θαυμασμό και χαρά. Παν εφ΄ ώ τις αγάλλεται, λέει το σχετικό λήμμα. Δηλαδή κάθε τι το οποίο μας γεμίζει με χαρά και θαυμασμό, με αγαλλίαση, μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε άγαλμα. Και αυτή την έννοια είχε η λέξη στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Aυτή την ερμηνεία της λέξεως άγαλμα την βρίσκουμε για πρώτη φορά στον Απολλώνιο -και λέω πρώτη, διότι είναι το αρχαιότερο Λεξικό που μας σώζεται- και την βρίσκουμε αργότερα και στον Ησύχιο, που είναι του 5ου - 6ου αιώνος μ.χ...
Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία
***
ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ: ΠΛΑΤΩΝΙΚΗ ΒΙΒΛΟΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΟΙ «ΟΡΟΙ» ΤΟΥ ΣΠΕΥΣΙΠΠΟΥ - ΛΕΞΙΚΟΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Κανόνας 36 Έργων σε εννέα τετραλογίες. Το συγγραφικό έργο του Πλάτωνος θεωρείται ότι έχει σωθεί ακέραιο. Η παραδοθείσα ταξινόμηση του Έργου του σε εννέα τετραλογίες (9 x 4) έγινε από τον λόγιο Θράσυλλο, που έζησε επί των χρόνων του αυτοκράτορος Τιβερίου (1ος αι. π.χ.-1ος αι. μ.χ.). Η ταξινόμηση αυτή περιλαμβάνει τον τίτλο, που προκύπτει από το κύριο πρόσωπο του κάθε διαλόγου, τον υπότιτλο, ο οποίος αποδίδει το περιεχόμενο του έργου, και τον χαρακτηρισμό του (ηθικός, λογικός, κλπ.) Στον Κανόνα της Πλατωνικής Βίβλου (Άπαντα του Πλάτωνος - Corpus Platonicum) περιλαμβάνονται: Τριάντα τέσσερις (34) Διάλογοι, Η Απολογία του Σωκράτους, και 13 Επιστολές του Πλάτωνος...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα

ΟΙ ΟΡΟΙ ΤΟΥ ΣΠΕΥΣΙΠΠΟΥ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΟΙ «ΟΡΟΙ» ΤΟΥ ΣΠΕΥΣΙΠΠΟΥ - ΛΕΞΙΚΟΝ ΕΝΝΟΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΑΤΩΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ
Α.- Πλατωνικοί Όροι του Σπευσίππου: Η αρχαιότερη διασωθείσα Συλλογή Φιλοσοφικών Όρων. Οι "Όροι" είναι κατ΄ ουσίαν ένα Λεξικό Εννοιών της Πλατωνικής Φιλοσοφίας, το οποίο μας παραδόθηκε σε αταξινόμητη μορφή και περιλαμβάνει 184 φιλοσοφικούς - επιστημονικούς όρους, στους οποίους δίδονται πλέον του ενός ορισμοί. Οι διδόμενοι ορισμοί των εννοιών αυτών βασίζονται στο σύνολο του Πλατωνικού Έργου και μπορούν να αποτελέσουν έναν ευέλικτο οδηγό για την αποτελεσματικώτερη κίνησή μας μέσα σε αυτό...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
Ο ΟΡΦΕΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΕΡΟΙ ΥΜΝΟΙ ΤΟΥ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: 88 ΙΕΡΟΙ ΥΜΝΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
Ὁ Ὀρφεὺς εἶναι ὁ θεμελιωτὴς τῆς Ἑλληνικῆς Θεολογίας, γι΄ αὐτὸ καὶ οἱ Ἕλληνες ἀναφέρονταν πάντοτε σὲ αὐτὸν μὲ τὸ προσωνύμιο «ὁ Θεολόγος». Ὁ Πρόκλος (5ος μ.χ. αἰ.) ἀναφέρει χαρακτηριστικὰ ὅτι: «Ἅπασα ἡ παρ΄ Ἕλλησι Θεολογία τῆς Ὀρφικῆς ἐστι Μυσταγωγίας ἔκγονος...» Ὅλη ἡ Θεολογία τῶν Ἑλλήνων εἶναι γέννημα τῆς Ὀρφικῆς Μυσταγωγίας...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
ΟΡΦΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ ΑΙΘΕΡΟΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: 88 ΙΕΡΟΙ ΥΜΝΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
Ὦ, Διὸς ὑψιμέλαθρον ἔχων κράτος αἰὲν ἀτειρές,
ἄστρων ἠελίου τε σεληναίης τε μέρισμα,
πανδαμάτωρ, πυρίπνους, πᾶσιν ζῴοισιν ἔναυσμα,
ὑψιφανὴς Αἰθήρ, κόσμου στοιχεῖον ἄριστον·
ἀγλαὸν ὦ βλάστημα, σελασφόρον, ἀστεροφεγγές,
κικλήσκων λίτομαί σε κεκραμένον εὔδιον εἶναι....
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΕΘΝΙΚΑ - ΜΕΓΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΝ ΛΕΞΙΚΟΝ
Ο Στέφανος ο Βυζάντιος έζησε περί τα τέλη του 5ου - μέσα του 6ου μ.χ. αιώνος. Καταγόταν από την Κωνσταντινούπολι, το αρχαίο Βυζάντιο, εξ ου και η προσωνυμία Βυζάντιος. Πολυμαθής ιστορικός, γεωγράφος, μαθηματικός, αστρονόμος, και γραμματικός, μαθήτευσε και δίδαξε τόσο στην Αλεξάνδρεια όσο και στο ίδιο το Βυζάντιο. Συνέγραψε πολλά έργα, εκ των οποίων το κυριώτερο είναι το ανά χείρας σύγγραμμά του που έφτασε μέχρις εμάς με τους παράλληλους τίτλους: Εθνικά. ή Τοπικά. ή Περί πόλεων και δήμων...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
«ΑΡΑΒΙΟΣ ΑΥΛΗΤΗΣ» - ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΠΑΥΣΤΩΣ ΔΙΑΛΕΓΟΜΕΝΩΝ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΕΘΝΙΚΑ - ΜΕΓΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΝ ΛΕΞΙΚΟΝ
Ο «Ἀράβιος αὐλητής» ήθελε μιά δραχμή για να αρχίσει να παίζει, αλλά τέσσερις για να σταματήσει! Την παροιμία αυτή χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι για τους "ἀπαύστως διαλεγομένους", αυτούς δηλ. που μιλούσαν ακατάπαυστα!...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
Ο ΑΜΜΩΝΙΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΛΕΞΙΚΟΝ ΟΜΟΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΛΕΞΕΩΝ
Ο Γραμματικός και Λεξικογράφος Αμμώνιος έζησε, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, τον 1ο μ.χ. αιώνα στην Αλεξάνδρεια, τον τόπο συγκεντρώσεως όλων των Ελλήνων σοφών εκείνη την ιστορική περίοδο. Το όνομα Αμμώνιος έφεραν πολλά πρόσωπα της αρχαιότητος, ιδίως κατά την ελληνιστική περίοδο, και σημαίνει τον ανήκοντα εις τον Άμμωνα Δία αλλά και γενικότερα τον προερχόμενο από την περιοχή της Αμμωνίας, όπως ονομαζόταν στην αρχαιότητα ολόκληρη η βόρειος Αφρική (Λιβύη): " Άμμων, όνομα θεού Ελληνικού", σημειώνεται στο Λεξικόν Σούδα, και ο Στέφανος Βυζάντιος στα " Εθνικά", μας πληροφορεί σχετικά ότι "Αμμωνία, η μεσόγειος Λιβύη. και αυτή δε πάσα η Λιβύη ούτως εκαλείτο από Άμμωνος. ο οικήτωρ Αμμώνιος"...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα

ΜΥΗΤΙΚΟΣ ΕΝΙΑΥΤΟΣ - ΟΙ 12 ΙΕΡΟΙ ΜΗΝΕΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΤΥΠΙΚΟΝ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΠΑΤΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
1. Ιερός μήνας: ΕΣΤΙΑΣ
Χρονική Περίοδος: από 21-9 έως και 20-10
Αντίστοιχο Ζώδιο: ΖΥΓΟΣ
Ανάγνωση: Ορφικός Ύμνος Εστίας.
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΜΗ ΔΕΙΝ ΔΑΝΕΙΖΕΣΘΑΙ
Κοίτα να ξεφύγεις από τον εχθρικό και τυραννικό δανειστή, ο οποίος δεν ζητάει "γήν καί ύδωρ", όπως οι Μήδοι, αλλά βάζει χέρι στην Ελευθερία σου και προσημειώνει τα πολιτικά και περιουσιακά σου δικαιώματα. Ο δανειστής είναι τέτοιος ώστε αν δεν του δίνεις, σε ενοχλεί• κι αν έχεις, δεν θέλει να λάβει...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
«ΑΝΔΡΕΙΑ» - «ΚΑΛΟΝ» - «ΑΘΗΝΑ και ΚΟΥΡΗΤΕΣ»
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑTA ΑΠΟ: ΚΡΑΤΥΛΟΣ - ΠΕΡΙ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΟΡΘΟΤΗΤΟΣ
Η ΛΕΞΗ «ΑΝΔΡΕΙΑ»: Η ετυμολογία της λέξεως «ΑΝΔΡΕΙΑ», που δίνεται από τον Σωκράτη, είναι η εξής: ἀνδρεία <─> ἀνρεία < ἐναντία ῥοὴ παρὰ τὸ δίκαιον ῥέουσα, ἡ ἀντίθετη (ἐνν. πρὸς τὴν ἀδικία) ροή, ποὺ ρέει παράλληλα πρὸς τὸ δίκαιο (Κεφ. 29).
ΤΟ ΟΝΟΜΑ «ΚΑΛΟΝ»: Την ετυμολογία του ονόματος ΚΑΛΟΝ ο Σωκράτης την ανάγει στο ΚΑΛΟΥΝ, δηλαδή, σε αυτό που αποκαλεί, δίνει στα πράγματα τα ονόματα τους. Όμως, αυτό που ονομάζει τα πράγματα, "τό αίτιον κληθήναι εκάστω τών όντων" (416 c1-2), είναι η ΔΙΑΝΟΙΑ.
ΟΙ ΦΡΟΥΡΗΤΙΚΟΙ ΚΟΥΡΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΗΓΕΤΙΔΑ ΑΥΤΩΝ ΠΑΛΛΑΣ ΑΘΗΝΑ: Κατὰ τὸν Πρόκλο, στὸ σημεῖο αὐτὸ τοῦ διαλόγου (Κεφ. 21) ὁ Σωκράτης ἐξυμνεῖ τὴν φρουρητικὴ διάσταση τῆς Θεᾶς μὲ τὸ ὄνομα τῆς Παλλάδας: «νῦν οὖν ὁ Σωκράτης τὴν μὲν φρουρητικὴν διὰ τοῦ τῆς Παλλάδος ἀνυμνεῖ ὀνόματος» (Σχόλια εἰς τὸν Κρατύλον, 185, 16-17).
Διαβάστε ολόκληρα το απόσπασματα
***
ΑΣΤΡΙΚΗ ΩΡΑ: ΚΡΑΥΓΗ ΤΗΣ ΓΗΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ
ΕΝΑ ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ... Kάποια στιγμή μες στο ατέρμονο σύμπαν, πάνω στο πλήρωμα μιας αστρικής ώρας, η Γαία ήρθε ξανά αντιμέτωπη με ένα οξύ πρόβλημα: Οι ανθρώπινες βιομονάδες πλήθυναν τόσο πολύ πάνω της ώστε η ίδια, αν και ευρύστερνη, δεν μπορούσε να τις αντέξει. Το άναρχο πλήθος που δεν επιτελούσε σχεδόν καμμιά ανοδική κοσμική διαδικασία, αλλά αντίθετα επιδιδόταν σε κάθετί το καθοδικό, απειλούσε να ανατρέψει την ισορροπία του Οικοσυστήματός της, με απρόβλεπτες συνέπειες...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
ΝΟΣΤΑΛΓΙΚΕΣ ΨΥΧΕΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΑΣΤΡΑΠΟΣΙΓΜΑ
Ἡ Νοσταλγία δὲν εἶναι αὐτὸ
ποὺ φανταζόμαστε πὼς εἶναι.
Νοστάλγησε! Μὴν φοβηθεῖς νὰ νοσταλγήσεις!
Νοστάλγησε ὅ,τι δὲν ἀξιώθηκες
ἀκόμα νὰ γνωρίσεις… Ὀνειρέψου!
Τὸν Ἑαυτό σου ὀνειρέψου,
ὅπως Ἐσὺ Ἀκέραιο καὶ Σωστὸ τὸν θέλεις
-φτάνει νὰ τὸ θέλεις!
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΑΠΟΙΚΙΣΜΟΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΑΡΑΟΥΚΑΝΩΝ ΤΗΣ ΧΙΛΗΣ
1. Η δημιουργία για τους Αραουκανούς - Ο καλύτερος τρόπος να αρχίσουμε αυτό το άρθρο είναι να “ανοιχτούμε” σε ένα άλλο πεδίο, ένα πεδίο καθαρής ποίησης. Ας πετάξουμε για λίγο με τα φτερά του αραουκανικού Μύθου της Δημιουργίας: “Ο Ζεν-Ζεν δημιούργησε τον Ουέντρου (Άντρα) και τον τοποθέτησε, σε μια κοιλάδα στην οροσειρά των Άνδεων. Επειδή όμως αυτός αισθανόταν μόνος, η θεά Γαία επεσήμανε στον Ζεν-Ζεν την ανάγκη μιας συντρόφου για τον Ουέντρου... 2. Ποιοί είναι οι Αραουκανοί... 3. Η Προέλευσή τους... 4. Ο ρόλος του Μαντείου των Δελφών... 5. Το Αραουκανικό Ημερολόγιο... 6. Το Κράτος τους... 7. Το Αριθμητικό τους Σύστημα... 8. Η Προμ-ηθεϊκή Σημειογραφία... 9. Η Αραουκανική Γλώσσα... 10. Πώς η Αραουκανική Φυλή διατήρησε την γνώση της Ελληνικής Καταγωγής της;
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα (5 σελίδες)

ΙΔΡΥΣΗ 75 ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΕΛΕΥΚΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΣΥΡΙΑΣ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ
Ἔκτισε δὲ ὁ αὐτὸς Σέλευκος ὁ Νικάτωρ καὶ ἄλλην παραλίαν πόλιν ἐν τῇ Συρίᾳ ὀνόματι Λαοδίκειαν εἰς ὄνομα τῆς αὐτοῦ θυγατρός, πρῴην οὖσαν κώμην ὀνόματι Μαζαβδάν, ποιήσας κατὰ τὸ ἔθος θυσίαν τῷ Διί, καὶ αἰτησάμενος ποῦ κτίσει τὴν πόλιν, ἦλθεν ἀετὸς πάλιν καὶ ἥρπασεν ἀπὸ τῆς θυσίας· καὶ ἐν τῷ καταδιώκειν αὐτὸν τὸν ἀετὸν ὑπήντησεν αὐτῷ σύαγρος μέγας, ἐξελθὼν ἀπὸ καλαμῶνος, ὅντινα ἀνεῖλεν ᾧτινι κατεῖχε δόρατι· καὶ φονεύσας τὸν σύαγρον καὶ σύρας τὸ λείψανον αὐτοῦ, ἐκ τοῦ αἵματος αὐτοῦ διεχάραξε τὰ τείχη ἐάσας τὸν ἀετόν· καὶ οὕτως τὴν αὐτὴν πόλιν ἔκτισεν ἐπάνω τοῦ αἵματος τοῦ συάγρου, ποιήσας αὐτῇ στήλην χαλκῆν εἰς τύχην τῆς αὐτῆς πόλεως... και Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΛΑΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΑΤΙΑ
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
Η ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΜΑΛΑΛΑ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ: ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΙΑ
Η Χρονογραφία του Ιωάννου Μαλάλα, που για πρώτη φορά εκδίδεται στην Ελλάδα, αν και γράφτηκε τον 6ο αιώνα μ.Χ. αποτελεί σημαντικό κείμενο για την ιστορική πορεία του Ελληνισμού και όλου του γνωστού στην εποχή του κόσμου. Το σπουδαίο είναι ότι βασίζεται σε έργα αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων συγγραφέων που έχουν απωλεσθή και πολλούς απ΄ αυτούς, τους γνωρίζουμε μόνο από το έργο αυτό, από την αναφορά που κάνει σ΄ αυτούς ο συγγραφέας της Χρονογραφίας...
Διαβάστε ολόκληρο την παρουσίαση
***
ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ - ΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΖΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ὅλοι οἱ ἐλεύθεροι πολίτες τῆς πόλεως τῶν Ἀθηνῶν βρίσκονταν συγκεντρωμένοι πάνω στὸν λόφο τῆς Πνύκας...
Tὰ πρόσωπα ὅλων ἦσαν κατηφῆ. Kανεὶς σὲ αὐτὴν τὴν λαοσύναξη δὲν χαμογελοῦσε. Οἱ πιὸ πολλοὶ χλεύαζαν, ἐνῷ ἄλλοι ἦσαν συνοφρυωμένοι.
Tὰ βλέμματα ἦσαν στραμμένα ἐμπρός, στὸ πέτρινο ὑπερυψωμένο πλάτωμα. Πάνω ἐκεῖ στεκόταν μιὰ περίεργη ὁμάδα ἀνθρώπων...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
Η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ «ΔΟΥΡΕΙΟΥ ΙΠΠΟΥ»
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: ΙΛΙΟΥ ΑΛΩΣΙΣ
55 Ἦλθε δὲ καὶ Δαναοῖσιν ἑὸν βρέτας ἁγνὸν ἄγουσα
ληιστὴ μὲν ἐοῦσα, φίλοις δ’ ἐπίκουρος Ἀθήνη.
ἤδη καὶ βουλῇσι θεῆς ὑποεργὸς Ἐπειὸς
Τροίης ἐχθρὸν ἄγαλμα πελώριον ἵππον ἐποίει.
καὶ δὴ τέμνετο δοῦρα καὶ ἐς πεδίον κατέβαινεν...
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα
***
Ο ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ: 90 ΜΥΘΟΙ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΟΥ
Κάποτ’ ένας οδοιπόρος
σ’ ένα δρόμο συναντά
μια γυναίκα που καθόταν
λυπημένα, σκυθρωπά.
Διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα